V případě potřeby řešit nějakou situaci související s učením nebo chováním ve škole se žáci i rodiče mohou obrátit na třídního učitele, případně na konkrétního člena Školního poradenského pracoviště, podle zaměření jejich činnosti.
PORADENSKÉ SLUŽBY POSKYTUJEME UČITELŮM, ŽÁKŮM I JEJICH RODIČŮM V NÁSLEDUJÍCÍCH OBLASTECH
- výchova a vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
- péče o žáky nadané a žáky s neprospěchem
- problémy se školní docházkou – neomluvená a vysoká omluvená absence
- prevence sociálně patologických jevů a závadového chování
- kariérové poradenství – profesní orientace žáků, další studium.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
1 Školní poradenské pracoviště
VEDOUCÍ ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ:
Ing. Veronika Reitingerová, koordinátorka studijních záležitostí
ČLENOVÉ ŠKOLNÍHO PORADENSKÉHO PRACOVIŠTĚ:
Mgr. Jana Kopúnová – výchovný poradce a kariérový poradce
Mgr. Ilona Straková – školní metodik prevence
Ing. Marta Caisová – koordinátorka spolupráce s OSPOD
KONZULTACE JE MOŽNÁ KDYKOLIV PO TELEFONICKÉ DOMLUVĚ.
2 Stálé konzultační hodiny a kontakty
jméno a příjmení | úřední hodiny | telefonní kontakt | |
---|---|---|---|
Ing. Veronika Reitingerová | —– | 770 158 135 | reitingerova@geukaplice.cz |
Mgr. Jana Kopúnová | SOU – pondělí 10.00 –11:30 SOŠ – čtvrtek 10.00 – 11:30 | 728 931 914 | kopunova@geukaplice.cz |
Mgr. Ilona Straková | SOU – úterý 8:00 -9:30 čtvrtek 8:00 -9:30 | 774 844 111 | strakova@geukaplice.cz |
Ing. Marta Caisová | —– | —– | caisova@geukaplice.cz |
3 Činnosti členů školního poradenského pracoviště
3.1 Výchovný poradce
Pomáhá žákům se speciálními poruchami učení.
Eviduje zprávy z vyšetření z poradenských pracovišť.
Navrhuje vyšetření v pedagogicko – psychologické poradně pro žáky s vývojovými poruchami učení a chování i pro žáky se smyslovým, tělesným nebo mentálním postižením.
Pomáhá třídním učitelům při vyplňování dotazníků pro poradny.
Shromažďuje zprávy z vyšetření, předává jejich kopie třídním učitelům, vysvětluje závěry a pomáhá při realizaci doporučení ze zpráv ostatním zainteresovaným učitelům.
Dohlíží na realizaci doporučení ze zpráv.
Vytváří aktuální přehledy vyšetřených a integrovaných žáků.
Organizuje péči o integrované žáky.
3.2 Koordinátor studijních záležitostí
Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole (rodiče – učitel, učitel – žák, žák – žák).
Společně se školním metodikem prevence pomáhá řešit závadové chování žáků, především projevy šikanování.
Řeší problémy spojených se školní docházkou.
Sleduje projevy záškoláctví u žáků školy – přesná evidence neomluvených hodin, projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření.
Sleduje žáky s omluvenou absencí nad 80 hodin v jednom klasifikačním období – projednávání případů s třídními učiteli a rodiči, návrhy opatření.
Společně s třídními učiteli sleduje žáky neprospívající, hledá příčiny školního neprospěchu a navrhuje způsoby, jak situaci řešit.
Společně s třídními učiteli sleduje žáky nadané a talentované a navrhuje další péči o tyto žáky
Společně se školním metodikem prevence pomáhá třídním kolektivům při řešení aktuálních problémů třídních kolektivů.
3.3 Školní metodik prevence
Koordinuje činnosti v oblasti prevence a řešení rizikového chování žáků.
Poskytuje psychologickou pomoc žákům s osobními problémy.
Zajišťuje konzultační a poradenskou činnost žákům i jejich zákonným zástupcům v oblasti sociálně patologických jevů (šikana, násilí, závislosti, zneužívání, kriminální chování, sekty, rasismus a další projevy rizikového chování), případně zajišťuje péči odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli.
Zajišťuje individuální a skupinovou práci se žáky s obtížemi v adaptaci, se sociálně – vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
Koordinuje a realizuje aktivity zaměřené na integraci žáků – cizinců (prioritou je prevence rasismu).
Předává informace a zprávy o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školnímu poradenskému zařízení.
Připravuje podmínky pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinuje poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.
Koordinuje a samostatně zajišťuje přípravu Minimálního preventivního programu, podílí se na jeho realizaci, podle aktuálních potřeb inovuje a vyhodnocuje jeho účinnost.
Koordinuje vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.
3.4 Kariérový poradce
Shromažďuje informace a metodické pokyny k volbě povolání, k volbě dalšího vzdělávání a jejich předávání žákům.
Realizuje Individuální poradenství pro žáky v oblasti volby povolání, volby dalšího vzdělávání.
Zajišťuje exkurze, workshopy zaměřené na odborné dovednosti.
Organizuje setkání zástupců firem, vysokých škol a dalších vzdělávacích zařízení se studenty.
Pomáhá při vyplňování přihlášek na vyšší školy, jejich odeslání.
Připravuje žáky pro vstup na trh práce (příprava na pracovní pohovor, pomoc a konzultace při zpracování životopisu).
3.5 Koordinátorka spolupráce s OSPOD
Spolupracuje s místní OSPOD při monitorování problémových žáků.
Aktivně spolupracuje s metodikem prevence a výchovným poradcem při řešení problémů.
Je předsedkyní výchovné komise školy.
Nebojte se nás zeptat a s čímkoli se poradit. Lze využít i elektronickou schránku důvěry!
Jsme tu pro VÁS!