Ohlasy studentů 1. ročníku obchodní akademie 2021/2022

Konečně zažíváme „normální“ běžný školní rok, kdy studenti prvních ročníků studují prezenčně, což se těm loňským nepoštěstilo. A jelikož nám není lhostejné, jak se studentům u nás líbí, vyzpovídali jsme studenty prvního ročníku obchodní akademie. 

  1. Co bylo rozhodujícím faktorem, že jsi se rozhodl/a pro studium na naší škole? 
  2. Původně jsem nastoupil na jinou školu, ale byl jsem tam velmi nespokojen, a tak jsem se rozhodl pro studium na této škole, kterou mám blízko svého domu. 
  3. Protože je blízko mého bydliště a je zaměřená na více oborů (cestovní ruch, ekonomika, logistika), tak se potom můžu rozhodnout, co v životě budu chtít dělat. 
  4. Tuto školu mi doporučila kamarádka, která ji také navštěvuje.
  5. Zajímají mě investice a chci být finančně gramotný, tahle škola byla z obchodních škol nejblíže. 
  6. Moje budoucnost a to, že s tímto vzděláním bych se chtěl dostat daleko. 
  7. Různé finanční podpory, dobrá komunita, dobře vybavená škola. 
  8. Chtěla jsem se hlavně naučit, jak si vytvořit vlastní firmu a jak ji vést.
  9. Věděla jsem, že když sem půjdu, tak budu mít do budoucna víc možností, ať už ve výběru práce nebo, pokud k tomu dojte, tak i ve výběru vysoké školy. 
  • V čem spatřuješ výhody/nevýhody studia na kaplické škole? 
  • Studium není zatím moc těžké, a když něčemu nerozumím, učitelé mi vše vysvětlí.
  • Je to blízko a dobré spoje, také stipendium.  
  • Je blízko mého bydliště, máme o přestávkách možnost hraní stolního tenisu. 
  • Škola má dobré vybavení, stipendium a hodné učitele.  
  • Mile mě překvapil náborový příspěvek a ping pongová místnost. 
  • Výhody vidím asi v tom, že když si žáci něco přejí, tak učitelé to uskuteční nebo se nad tím alespoň zamyslí, taky by to mohli rovnou hodit za hlavu, ale tady se mi to zatím nestalo. 
  • Nevýhodou je malá tělocvična.
  • Co tě na naší škole mile překvapilo? 
  • Moderně vybavená naše třída.
  • Přístup učitelů.
  • Překvapila mě pingpongárna, jak je škola vybavená, stipendia. 
  • Že jsou tady pohodoví učitelé.
  • Líbí se mi, že se tady konají školní turnaje.
  • Pěkně vybavené učebny.
  • Přátelskost a otevřenost lidí. 
  • Přístup učitelů: mohli jsme si zvolit vlastní sešity, jak nám to vyhovuje, většina výuky je pomocí prezentací, které nám učitelé zveřejnují na Teams (lépe se z toho učí).
  • Příjemné prostředí, ve kterém se příjemně studuje.  
  • Personál, učitelé jsou super, mají dobrý přístup k žákům, na některých hodinách se kolikrát i popadáme za břicho.
  • Hodně mě baví, když se tu pořád něco děje, např. školní turnaje.
  • Rychlé řešení problémů.

Velmi nás těší, že se studentům u nás líbí. Jsme však rádi i za připomínky a kritiku. Vždyť to je právě to, co nás posouvá dál. A co tedy studenty na škole zklamalo? Ve většině případů by si přáli lepší automat na kávu – chápeme, učitelé jsou také milovníci kávy. Pokusíme se s tím něco udělat. Studenti by také rádi větší tělocvičnu. Tu bohužel nenafoukneme, ale začínáme budovat učebnu s horolezeckou stěnou, takže se mají na co těšit. Několikrát také zaznělo, že by rádi vycestovali do zahraničí. Doufáme, že se nám to konečně podaří, protože před dobou kovidovou jsme pravidelně každý rok pořádali zahraniční exkurze. Na jaře plánujeme návštěvu u naší partnerské školy ve Francii v rámci projektu Erasmus+, která byla již dvakrát kvůli epidemii odložena.